Z filmů dělá filmové trháky
Největší peníze, nejznámější hvězdy, nejšikovnější herci a tvůrci. To všechno se točí kolem hollywoodských filmů a absolvent Fakulty informatiky MUNI Jakub Jurových tomu pomáhá. S kamarády založil start-up Operam, který pracuje na propagaci filmů hollywoodských studií. Podepsaní už jsou i pod takovými, které později dostaly Oscara.
Sám Jurových se přitom na vysokou školu nejdřív ani nechystal. Weby stavěl v podstatě odmala a někdy od svých 17 let se programováním živil, takže měl dojem, že studovat k ničemu nepotřebuje. Pak se ale přece jen rozhodl a bylo jasné, že to bude informatika na Masarykově univerzitě.
Naučil se na ní řadu věcí, které do té doby neuměl, a vlastní seberozvoj ho chytl natolik, že se rozhodl ve studiu pokračovat dál: Přihlásil se na Cambridge, kam se dostal dokonce dvakrát. Napoprvé přijetí odmítl, protože se chtěl ještě věnovat podnikání.
Operam založil Jurových právě se spolužáky z Cambridge na základě úspěchu předchozího projektu s názvem Unite, který zajišťoval online marketing pro hudební studia.
Když podnikatelé viděli, že parta mladých informatiků umí reklamu zacílit tak, že viditelně pomáhá zvednout obchodní výsledky a dělá i z obyčejných filmů doslova trháky, oslovili je, zda by to nedokázali i u filmů a s řádově daleko většími rozpočty. A oni to dokázali. O klientech nesmí podle smluv příliš mluvit, ale Operam se podílel například na propagaci novodobé Vraždy v Orient Expressu nebo komiksovém trháku Deadpool. A pomáhal i nejlepším oscarovým snímkům – filmům Moonlight a Tvář vody.
V Česku nebo doma na Slovensku už je Jakub Jurových k zastižení jen málokdy. Operam sídlí v Los Angeles, ale spolupracovníky má i v Praze nebo Bratislavě a pořád nabírá nové.